Taşıt Sahibi
Taşıt Sahibi, kiralama yoluyla edinilen veya işletmeye dâhil olan ve işte kullanılan bu nedenle de U...
Akaryakıt İstasyonu
Akaryakıt İstasyonu İşleten Mükellefler, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) mevzuatına uygun ol...
Yetkili İstasyon Montaj Firması
Yetkili İstasyon Montaj Firması, Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) kapsamında akaryakıt istasyonlar...
Taşıt Montaj Firması
Taşıt Montaj Firması, Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) kapsamında, taşıtlara Taşıt Tanıma Birimi (...
YN Pompa ÖKC Firması
Yeni Nesil Pompa Ödeme Kaydedici Cihaz (YN Pompa ÖKC) Firması, UTTS donanımlarıyla entegre çalışarak...
Akaryakıt Dağıtım Firması
Akaryakıt Dağıtım Firması, EPDK Kanun ve Mevzuatına uygun olarak faaliyet gösteren ve petrol ürünler...
Donanım Üreticisi Firma
Donanım Üreticisi Firma, UTTS kapsamında Darphane tarafından sağlanmayan donanımları üreten veya ith...
Mevcut Donanımların UTTS’de Kullanım Durumu Hakkında
Piyasada Taşıt Tanıma Sistemleri kapsamında araçlarda bulunan TTS cihazlarının kullanım durumu
UTTS Taşıt Tanıma Birimlerinin UTTS donanımları takılmış tüm akaryakıt istasyonlarında okunabilmesi gerekli olup, bu şartlar altında mevcut araçlarda TTS cihazlarının UTTS’de kullanılabilmesi mümkün değildir.
Akaryakıt istasyonlarında bulunan TTS okuyucularının kullanım durumu
Sektör ile yapılan çalışmalar doğrultusunda, yaklaşık 6.000 akaryakıt istasyonunda UTTS Taşıt Tabanca Okuyucu Cihazları (TTO) benzeri donanımlar olduğu, bunlardan bazı akaryakıt istasyonlarında bulunan cihazların kablolu olarak veri iletişimi sağlayabildiği, kablosuz çalışamadığı, kablolu antenlerin teknik olarak kullanım ömrünü tamamladığı, tedarikçisi veya yetkili servis aracılığıyla bakım/onarım desteği bulunmadığı ve bozulmaları halinde aynı cihaz ile değiştirilmesinin mümkün olmadığı görülmüştür.
Kablolu iletişim sağlayanların dışında kalan kablosuz antenlerin ise teknik tasarımlarının yetkisiz müdahale ile sökülebilir durumda olduğu anlaşılmıştır.
Sahada kullanılan kablosuz okuyucular, yaygın standart dışı pil kullanımı, pil bölmesi contasının olmaması, çatlak ve kırık üniteler, akaryakıt sızması nedeniyle oluşan hasarlar vb. gibi sebeplerle UTTS Tebliği’nde belirtilen patlayıcı ortamlarda güvenle çalışabilecek özelliklere sahip değildir. Mevcut akaryakıt istasyon donanımlarının UTTS kapsamında lüzumlu görülen diğer teknik şartları sağlayabilmeleri için cihaz bazında yüksek maliyetli, uzun zaman alabilecek ve kapsamlı nitelikteki teknik testlerin tamamlanması gereklidir.
Akaryakıt istasyonlarında UTTS Tabanca İletişim Modülü (TİM) benzeri Wireless Gateway ünitelerinin bulunduğu ve bunların genellikle akaryakıt istasyonu bazında farklılık içerecek şekilde farklı zaman ve modellerde monte edildikleri görülmüştür. Bunların hiçbirinde taşıtın TTB'sinin doğrulanması için Darphane UTTS Veri Merkezi ile iletişim kurulmasını ve veri aktarılmasını sağlayacak 3G/4G Modem de bulunmamaktadır.
Burada açıklanan nedenlerle, akaryakıt istasyonlarında kullanılan donanımların mevcut haliyle UTTS’de kullanılması mümkün değildir.
Mevcut Donanımların UTTS’de Kullanım Durumu Hakkında
Piyasada Taşıt Tanıma Sistemleri kapsamında araçlarda bulunan TTS cihazlarının kullanım durumu
UTTS Taşıt Tanıma Birimlerinin UTTS donanımları takılmış tüm akaryakıt istasyonlarında okunabilmesi gerekli olup, bu şartlar altında mevcut araçlarda TTS cihazlarının UTTS’de kullanılabilmesi mümkün değildir.
Akaryakıt istasyonlarında bulunan TTS okuyucularının kullanım durumu
Sektör ile yapılan çalışmalar doğrultusunda, yaklaşık 6.000 akaryakıt istasyonunda UTTS Taşıt Tabanca Okuyucu Cihazları (TTO) benzeri donanımlar olduğu, bunlardan bazı akaryakıt istasyonlarında bulunan cihazların kablolu olarak veri iletişimi sağlayabildiği, kablosuz çalışamadığı, kablolu antenlerin teknik olarak kullanım ömrünü tamamladığı, tedarikçisi veya yetkili servis aracılığıyla bakım/onarım desteği bulunmadığı ve bozulmaları halinde aynı cihaz ile değiştirilmesinin mümkün olmadığı görülmüştür.
Kablolu iletişim sağlayanların dışında kalan kablosuz antenlerin ise teknik tasarımlarının yetkisiz müdahale ile sökülebilir durumda olduğu anlaşılmıştır.
Sahada kullanılan kablosuz okuyucular, yaygın standart dışı pil kullanımı, pil bölmesi contasının olmaması, çatlak ve kırık üniteler, akaryakıt sızması nedeniyle oluşan hasarlar vb. gibi sebeplerle UTTS Tebliği’nde belirtilen patlayıcı ortamlarda güvenle çalışabilecek özelliklere sahip değildir. Mevcut akaryakıt istasyon donanımlarının UTTS kapsamında lüzumlu görülen diğer teknik şartları sağlayabilmeleri için cihaz bazında yüksek maliyetli, uzun zaman alabilecek ve kapsamlı nitelikteki teknik testlerin tamamlanması gereklidir.
Akaryakıt istasyonlarında UTTS Tabanca İletişim Modülü (TİM) benzeri Wireless Gateway ünitelerinin bulunduğu ve bunların genellikle akaryakıt istasyonu bazında farklılık içerecek şekilde farklı zaman ve modellerde monte edildikleri görülmüştür. Bunların hiçbirinde taşıtın TTB'sinin doğrulanması için Darphane UTTS Veri Merkezi ile iletişim kurulmasını ve veri aktarılmasını sağlayacak 3G/4G Modem de bulunmamaktadır.
Burada açıklanan nedenlerle, akaryakıt istasyonlarında kullanılan donanımların mevcut haliyle UTTS’de kullanılması mümkün değildir.